U 2022. godini povećanje obima poslovanja i rast profita

Revidirani godišnji izveštaj Grupe Triglav i Zavarovalnice Triglav za 2022. godinu

Nadzorni odbor Zavarovalnice Triglav potvrdio je revidirani godišnji izveštaj Grupe Triglav i matičnog društva za 2022. godinu. Grupa je u prošloj godini uspešno poslovala u zahtevnim okolnostima i zadržala finansijsku stabilnost i vodeću tržišnu poziciju u regiji. Ukupni prihodi u iznosu od 1.599,3 miliona eura veći su za 10 odsto u odnosu na prethodnu godinu, od čega je obračunata bruto premija osiguranja iznosila 1.479,6 miliona eura ili 9 odsto više nego u 2021. Grupa je u prošloj godini ostvarila 134,5 miliona eura dobiti pre oporezivanja, što znači povećanje od 1 posto u odnosu na prethodnu godinu. Uprava i Nadzorni odbor Zavarovalnice Triglav će ovogodišnjoj skupštini deoničara predložiti isplatu dividende u iznosu od 2,50 eura bruto po deonici ili u ukupnom iznosu od 56,8 miliona eura, što predstavlja nešto više od 50 posto neto dobiti Grupe Triglav za 2022. godinu.

Grupa Triglav ostvarila je dobre rezultate u prošlogodišnjim zahtevnim okolnostima, koje je karakterisala povećana inflacija i nepovoljna situacija na finansijskim tržištima. To potvrđuje jačinu njenog poslovnog modela i uspeh zacrtane strategije. Grupa je u 2022. godini ostvarila 134,5 miliona eura dobiti pre oporezivanja, što je 1 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Na dobre rezultate uticali su povećani obim poslovanja i određeni jednokratni ili neponovljivi efekti. U odnosu na prethodnu godinu, ukupni prihodi povećani su za 10 posto (1.599,3 miliona eura), od čega su bruto premije osiguranja iznosile 1.479,6 miliona eura, što je za 9 posto više u odnosu na 2021. godinu. Grupa je ostvarila rast premije u sva tri segmenta osiguranja i na svim tržištima, dok je istovremeno povećala ili zadržala svoju tržišnu poziciju. Situacija je uticala na povećanje obima obračunatih bruto iznosa šteta od 13 posto (832,2 miliona eura) i rast troškova poslovanja od 12 posto (374,9 miliona eura). Kombinovani racio Grupe Triglav dostigao je povoljnu vrednost od 88,1 odsto, na šta je uglavnom uticao racio šteta, poboljšan zbog efekta delimičnog oslobađanja rezervacija odštetnih zahteva. Grupa je njihovu visinu približila procenjenoj vrednosti prema MSRP 17. Povećanje kamatnih stopa i pad cena akcija na finansijskim tržištima odrazio se na smanjenje obima investicionog portfolija za 11 posto na 3.271,2 miliona eura, dok je njegov prinos bio negativan (-15,7 miliona eura).

Grupa je 2022. godine takođe dobila visoku kreditnu ocenu »A« od agencija za kreditni rejting S&P Global Ratings i AM Best, sa stabilnom srednjoročnom prognozom. Uprkos povećanom obimu rizika, Grupa je zadržala visoku adekvatnost kapitala od 200 posto. Izveštaji, gde su detaljno navedene informacije o solventnosti i finansijskom položaju Grupe Triglav i matičnog društva, dostupni su na ovom linku.

SPROVOĐENJE DIVIDENDNE POLITIKE. Uprava i nadzorni odbor Zavarovalnice predlažu ovogodišnjoj skupštini deoničara isplatu dividende u iznosu od 2,50 eura bruto po deonici, što predstavlja nešto više od 50 posto konsolidovane neto dobiti za 2022. godinu. Uz predloženu dividendu, prinos od dividende po trenutnoj ceni deonice iznosi 6,3 posto. Očekuje se da će Zavarovalnica 21. 4. 2023. objaviti sazivanje redovne godišnje skupštine deoničara, koja je planirana za 6. 6. 2023.

STRATEGIJA GRUPE TRIGLAV I NJENE ODRŽIVE AMBICIJE (ESG). Centralni strateški cilj Grupe Triglav je postizanje izuzetnog i ujednačenog korisničkog iskustva stranaka u svim pravcima, u svim procesima, sa svim proizvodima i društvima grupe, praćeno daljom digitalnom transformacijom i razvojem uslužno orjentisanih poslovnih ekosistema. U 2022. godini nastavila je sa digitalizacijom asistentnih postupaka, postupaka prodajnih i odštetnih zahteva, te sa izgradnjom jedinstvene platforme za komunikaciju i poslovanje sa strankama, a istovremeno je već opremila nekoliko internih procesa alatima za automatizaciju procesa. Takođe, na zajedničkoj platformi i uz zajednički program lojalnosti, Triglav komplet je nastavio sa povezivanjem ​​ekosistema u ključnim oblastima: zdravlja, finansijskih usluga, mobilnosti, života i malih životinja. Istovremeno, Grupa Triglav je širila krug partnera, sa kojima deli zajedničke poslovne principe i težnju za visokim zadovoljstvom stranaka, te dopunila asortiman asistentnih i povezanih usluga.

Grupa Triglav sledi zacrtane strateške ambicije održivog razvoja u oblastima okoline, društva i upravljanja. U ponudi obe osnovne delatnosti proširuje usluge koje promovišu društvene i ekološke koristi, te povećava udeo zelenih i održivih obveznica i obveznica sa društvenim uticajem u investicionom portfoliju. Smanjila je karbonski otisak vlastitih procesa. Grupa je i dalje blisko uključena u društveno i ekološki odgovorne projekte, partnerstva i donacije. U svom poslovanju prati visoke standarde korporativnog upravljanja i neguje kulturu različitosti i inkluzije i prepoznaje mogućnosti koje donosi. Grupa učestvuje u međunarodnim inicijativama UN PSI, UNEP FI i u PCAF partnerstvu, koje implementiraju principe održivog razvoja, te izveštava u skladu sa standardima održivosti GRI, SASB i prema CDP upitniku o klimatskim promenama.

TRIGLAV GRUPA U SRBIJI. Triglav Osiguranje, Beograd povećalo je ukupnu premiju u 2022. godini za 15 odsto u odnosu na 2021. godinu, na iznos od 80 miliona evra. Premija u životnim osiguranjima je opala za 6 odsto, dok je u neživotnim osiguranjima nastavila sa rastom za 18 odsto. U prvih devet meseci 2022. godine Društvo je zadržalo svoje tržišno učešće na 7,3 odsto i peto mesto na visoko koncentrisanom srpskom tržištu, na kojem posluje 16 osiguravajućih društava. Rast premije Triglav Osiguranja, Beograd bio je veći od rasta tržišta osiguranja u Srbiji.

„Uprkos inflatornim pritiscima, prilagođavanjem modela poslovanja izmenjenom i izazovnom poslovnom okruženju, obezbedili smo kontinuiran i stabilan rast. Triglav Osiguranje a.d.o. Beograd prvi put je kraj jedne poslovne godine dočekalo sa tržišnim učešćem većim od 7%, zahvaljujući posvećenosti svih zaposlenih i stečenom poverenju klijenata, koji su prepoznali kompaniju kao sigurnog partnera i u ovim neizvesnim vremenima“ – istakao je dr Dragan Marković, predsednik Izvršnog odbora Triglav Osiguranja a.d.o. Beograd.

GODIŠNJI IZVEŠTAJ ZAVAROVALNICE TRIGLAV I GRUPE TRIGLAV ZA 2022. GODINU. Godišnji izveštaj posvećen je svima koji uspešno transformišu današnje izazove u nova rešenja i pomeraju granice. Naslovnim sloganom »Odraz sutrašnjice« naglašava razvojnu orijentaciju Grupe Triglav. Njena osnova je dubinsko poznavanje promenjenih potreba stranaka i deoničara, podržano modernim tehnologijama. U prvom planu su širenje hibridnog načina prodaje, pojednostavljene i delimično automatizovane procedure i modularni proizvodi prilagođeni stranci. Posebnu pažnju posvećuje razvoju uslužnih poslovnih ekosistema, koje je prošle godine ponovo proširila novim uslugama i partnerima u ključnim oblastima: zdravlje, male životinje, mobilnost, dom i finansijska sigurnost. Uspešnost ovog smera i integrisanje strategije usmerene na klijenta, u 2022. godini odražavaju njihovo izrazito zadovoljstvo, kao i visoko zadovoljstvo zaposlenih.

Kompletan godišnji izveštaj sa mogućnošću streaminga u iXBRL i PDF formatu dostupan je na web stranicama https://letnoporocilo.triglav.eu/2022 i https://annualreport.triglav.eu/2022, koje su bile kreirane imajući na umu energetsku efikasnost. Korisnici web stranice izveštaja, koja između ostalog prikazuje kretanje ključnih finansijskih i ESG indikatora, takođe mogu da provere ispravnost svog držanja ispred ekrana. Sadržaj je deo preventivnog programa iz oblasti mišićno-koštanih poremećaja na radu koji je Zavarovalnica Triglav razvila za svoje zaposlene, a za koji je dobila međunarodno priznanje Evropske agencije za sigurnost i zdravlje (EU-OSHA).

Triglav Osiguranje, Beograd
Triglav osiguranje deo je Grupe Triglav, jedne od najvećih osiguravajuće-finansijske grupacije u jugoistočnoj Evropi. Na srpskom tržištu prisutna je od 2006. godine. Nakon značajne organizacione transformacije beleži primetnu ekspanziju u poslovanju sa konstantnim rastom tržišnog udela portfolija. Sa skoro 800 zaposlenih i preko 30 prodajnih mesta u sopstvenoj mreži, Triglav osiguranje, Beograd u mogućnosti je da tržištu Srbije pruži kompletnu ponudu neživotnog i životnog osiguranja, donoseći pri tome iskustvo sa razvijenih tržišta iz regiona. Zauzima 5. poziciju na tržištu Srbije.

Grupa Triglav
Grupa Triglav sa svojim znanjem, iskustvom i finansijskom snagom već više od 120 godina opravdava poverenje klijenata, da će se najbolje pobrinuti za njihovu sigurnost i budućnost. Ključni stubovi poslovanja su osiguranje i upravljanje imovinom. Najveća osiguravajuća i finansijska grupacija u regionu Adria, te jedna od vodećih u jugoistočnoj Evropi, posluje u šest zemalja i na sedam tržišta na kojima zapošljava preko 5.300 ljudi. Triglav grupa zadržava čvrstu finansijsku stabilnost, visoku adekvatnost kapitala i profitabilnost poslovanja, što potvrđuju i visoke ocene kreditnog rejtinga »A«, od strane dveju priznatih kreditnih agencija. Glavne vrednosti društva su agilnost, jednostavnost i pouzdanost, a misija je stvaranje sigurnije budućnosti.

Complementary Content
${loading}